Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

  1. Toepassingsgebied
  2. Sluiting van het contract
  3. Recht op annulering
  4. Prijzen en betalingsvoorwaarden
  5. Leverings- en verzendingsvoorwaarden
  6. Eigendomsvoorbehoud
  7. Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)
  8. Inwisseling van promotionele vouchers
  9. Toepasselijk recht
  10. Bevoegde rechtbank
  11. Gedragscode
  12. Alternatieve geschillenbeslechting

1) Toepassingsgebied

1.1Deze Algemene Voorwaarden (hierna te noemen "AV") van het bedrijf Nextrend GmbH (hierna te noemen "Verkoper") zijn van toepassing op alle overeenkomsten die worden gesloten tussen een consument of een handelaar (hierna te noemen "Klant") en de Verkoper met betrekking tot alle goederen en/of diensten die worden gepresenteerd in de online shop van de Verkoper. De opname van de eigen voorwaarden van de Klant wordt hierbij verworpen, tenzij anders overeengekomen.

1.2Een consument in de zin van deze AV is elke natuurlijke persoon die een juridische transactie sluit voor doeleinden die overwegend noch aan zijn commerciële noch aan zijn zelfstandige beroepsactiviteit kunnen worden toegeschreven.

1.3Een ondernemer in de zin van deze AV is een natuurlijke of rechtspersoon of een vennootschap met rechtsbevoegdheid die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in de uitoefening van zijn commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit.

2) Sluiting van het contract

2.1De productbeschrijvingen in de online shop van de verkoper vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen om de klant een bindend aanbod te doen.

2.2De klant kan het aanbod doen via het online bestelformulier in de online shop van de verkoper. Na het plaatsen van de geselecteerde goederen in het virtuele winkelmandje en het doorlopen van het elektronische bestelproces, dient de klant een wettelijk bindend contractueel aanbod in met betrekking tot de goederen in het winkelmandje door te klikken op de knop waarmee het bestelproces wordt afgesloten. Bovendien kan de klant het aanbod ook per e-mail, fax of telefoon aan de verkoper doen.

2.3De verkoper kan het aanbod van de klant binnen vijf dagen accepteren,

  • door de klant een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (fax of e-mail) te sturen, waarbij de ontvangst van de orderbevestiging door de klant doorslaggevend is, of
  • door de bestelde goederen bij de klant af te leveren, waarbij de ontvangst van de goederen door de klant bepalend is, of
  • door de klant om betaling te vragen nadat de bestelling is geplaatst.

Als er meerdere van de bovengenoemde alternatieven bestaan, komt de overeenkomst tot stand op het moment waarop een van de bovengenoemde alternatieven zich het eerst voordoet. De termijn voor aanvaarding van het aanbod begint op de dag nadat het aanbod door de klant is verzonden en eindigt aan het einde van de vijfde dag na verzending van het aanbod. Indien de verkoper het aanbod van de klant niet binnen de bovengenoemde termijn aanvaardt, wordt dit beschouwd als een verwerping van het aanbod met als gevolg dat de klant niet langer gebonden is aan zijn intentieverklaring.

2.4Als een door PayPal aangeboden betalingsmethode is geselecteerd, wordt de betaling verwerkt via de betalingsdienstaanbieder PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxemburg (hierna "PayPal" genoemd), met inachtneming van de gebruiksvoorwaarden van PayPal, die kunnen worden ingezien op https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/gebruikersovereenkomst-vol of - als de klant geen PayPal-rekening heeft - onderworpen aan de algemene voorwaarden voor betalingen zonder PayPal-rekening, beschikbaar op https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/privacywax-vol. Als de klant betaalt met een door PayPal aangeboden betaalmethode die kan worden geselecteerd in het online bestelproces, verklaart de verkoper het aanbod van de klant te accepteren op het moment dat de klant op de knop klikt waarmee het bestelproces wordt voltooid.

2.5Bij het indienen van een aanbieding via het online bestelformulier van de verkoper wordt de tekst van het contract door de verkoper opgeslagen nadat het contract is gesloten en in tekstvorm (bijv. e-mail, fax of brief) naar de klant gestuurd nadat de bestelling van de klant is verzonden. De verkoper stelt de tekst van het contract niet verder beschikbaar. Als de klant voor het verzenden van zijn bestelling een gebruikersaccount heeft aangemaakt in de onlineshop van de verkoper, worden de bestelgegevens gearchiveerd op de website van de verkoper en kunnen deze door de klant gratis worden ingezien via zijn met een wachtwoord beveiligde gebruikersaccount door de bijbehorende inloggegevens in te voeren.

2.6Voordat de klant een bindende bestelling plaatst via het online bestelformulier van de verkoper, kan hij mogelijke invoerfouten herkennen door de informatie op het scherm zorgvuldig te lezen. Een effectief technisch middel om invoerfouten beter te herkennen, kan de vergrotingsfunctie van de browser zijn, die de weergave op het scherm vergroot. Klanten kunnen hun invoer tijdens het elektronische bestelproces corrigeren met behulp van de gebruikelijke toetsenbord- en muisfuncties totdat ze op de knop klikken die het bestelproces afsluit.

2.7Voor het afsluiten van het contract is alleen de Duitse taal beschikbaar.

2.8De afhandeling van de bestelling en het contact vinden meestal plaats via e-mail en geautomatiseerde afhandeling van de bestelling. De klant moet ervoor zorgen dat het door hem opgegeven e-mailadres voor de afhandeling van de bestelling correct is, zodat de door de verkoper verzonden e-mails op dit adres kunnen worden ontvangen. In het bijzonder bij het gebruik van SPAM-filters moet de klant ervoor zorgen dat alle e-mails die door de verkoper of door derden in opdracht van de verkoper worden verzonden om de bestelling te verwerken, kunnen worden afgeleverd.

3) Recht op annulering

3.1Consumenten hebben over het algemeen recht op annulering.

3.2Meer informatie over het annuleringsrecht is te vinden in de annuleringsvoorwaarden van de verkoper.

4) Prijzen en betalingsvoorwaarden

4.1Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving van de verkoper, zijn de vermelde prijzen totaalprijzen inclusief wettelijke btw. Eventuele extra leverings- en verzendkosten worden apart vermeld in de betreffende productbeschrijving.

4.2Voor leveringen naar landen buiten de Europese Unie kunnen in individuele gevallen extra kosten ontstaan waarvoor de verkoper niet verantwoordelijk is en die door de klant moeten worden gedragen. Hieronder vallen bijvoorbeeld kosten voor het overmaken van geld door kredietinstellingen (bijv. overschrijvingskosten, wisselkoerskosten) of invoerrechten of belastingen (bijv. douanerechten). Dergelijke kosten kunnen ook worden gemaakt in verband met het overmaken van geld als de levering niet plaatsvindt in een land buiten de Europese Unie, maar de klant de betaling verricht vanuit een land buiten de Europese Unie.

4.3De betalingsoptie(s) worden in de online shop van de verkoper aan de klant meegedeeld.

4.4Als vooruitbetaling per bankoverschrijving is overeengekomen, is de betaling onmiddellijk na het sluiten van de overeenkomst verschuldigd, tenzij de partijen een latere vervaldatum zijn overeengekomen.

4.5Als een betalingsmethode wordt gekozen die wordt aangeboden via de betalingsservice "PayPal", wordt de betaling verwerkt via PayPal, waarbij PayPal voor dit doel ook gebruik kan maken van de diensten van externe betalingsdienstaanbieders. Als de verkoper via PayPal ook betaalmethoden aanbiedt waarbij hij voorschotten aan de klant betaalt (bijv. aankoop op rekening of betaling in termijnen), draagt hij zijn betalingsaanspraak in dit verband over aan PayPal of aan de betalingsdienstaanbieder die door PayPal is aangesteld en specifiek aan de klant is genoemd. Alvorens de cessieverklaring van de verkoper te accepteren, voert PayPal of de door PayPal aangestelde betalingsdienstaanbieder een kredietcontrole uit aan de hand van de doorgegeven klantgegevens. De verkoper behoudt zich het recht voor om bij een negatief controleresultaat de klant de gekozen betaalmethode te weigeren. Als de gekozen betalingsmethode is toegestaan, moet de klant het factuurbedrag binnen de overeengekomen betalingstermijn of op de overeengekomen betalingstermijnen betalen. In dit geval kan de klant PayPal of de betalingsdienstaanbieder in opdracht van PayPal alleen betalen met een schulddelgend effect. De verkoper blijft echter ook in geval van overdracht van vorderingen verantwoordelijk voor algemene vragen van de klant, bijv. over goederen, levertijd, verzending, retourzendingen, klachten, herroepingsverklaringen en zendingen of creditnota's.

4.6Als een betaalmethode wordt geselecteerd die wordt aangeboden via de "mollie" betaalservice, wordt de betaling verwerkt via de betaaldienstverlener Mollie B.V., Keizersgracht 313, 1016 EE Amsterdam, Nederland (hierna: "mollie"). De afzonderlijke betalingsmethoden die via mollie worden aangeboden, worden in de online shop van de verkoper aan de klant meegedeeld. Voor het verwerken van betalingen kan mollie andere betalingsdiensten gebruiken waarvoor speciale betalingsvoorwaarden kunnen gelden, waarover de klant afzonderlijk kan worden geïnformeerd. Meer informatie over "mollie" is beschikbaar op het internet onder https://www.mollie.com/nl/ opvraagbaar.

4.7Als de betaalmethode koop op rekening is gekozen, is de koopprijs verschuldigd nadat de goederen zijn geleverd en gefactureerd. In dit geval moet de koopprijs binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van de factuur zonder aftrek worden betaald, tenzij anders overeengekomen. De verkoper behoudt zich het recht voor om de betaalmethode kopen op rekening alleen aan te bieden tot een bepaald ordervolume en deze betaalmethode te weigeren als het opgegeven ordervolume wordt overschreden. In dit geval zal de verkoper de klant in zijn betalingsgegevens in de online shop informeren over een overeenkomstige betalingsbeperking. De verkoper behoudt zich ook het recht voor om bij de selectie van de betaalmethode kopen op rekening een kredietcontrole uit te voeren en deze betaalmethode af te wijzen als de kredietcontrole negatief is.

4.8Als een betalingsmethode wordt geselecteerd die wordt aangeboden via de betalingsservice "Klarna", wordt de betaling verwerkt via Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden (hierna "Klarna"). Meer informatie en de voorwaarden van Klarna zijn te vinden in de betalingsinformatie van de verkoper, die kan worden bekeken op het volgende internetadres:

https://bernstein-badshop.de/service/betalingsmethoden

5) Leverings- en verzendingsvoorwaarden

5.1Als de verkoper aanbiedt om de goederen te verzenden, vindt de levering plaats binnen het door de verkoper opgegeven levergebied op het door de klant opgegeven afleveradres, tenzij anders is overeengekomen. Het afleveradres dat is opgegeven in de orderverwerking van de verkoper is bepalend voor de verwerking van de transactie. Niettemin, als de betalingsmethode PayPal is geselecteerd, is het leveringsadres dat de klant aan PayPal heeft doorgegeven op het moment van betaling doorslaggevend.

5.2Goederen die door een expediteur worden geleverd, worden "franco huis" geleverd, d.w.z. aan de openbare stoeprand die het dichtst bij het afleveradres ligt, tenzij anders vermeld in de verzendinformatie in de online shop van de verkoper en tenzij anders overeengekomen.

5.3Als de levering van de goederen mislukt om redenen waarvoor de klant verantwoordelijk is, draagt de klant de redelijke kosten die de verkoper als gevolg hiervan heeft gemaakt. Dit geldt niet voor de kosten van de retourzending als de klant zijn herroepingsrecht daadwerkelijk uitoefent. Als de klant zijn annuleringsrecht daadwerkelijk uitoefent, is de bepaling in de annuleringsvoorwaarden van de verkoper van toepassing op de retourkosten.

5.4Indien de klant handelt als ondernemer, gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de klant zodra de verkoper de goederen heeft geleverd aan de expediteur, vervoerder of andere persoon of organisatie die is aangewezen om de verzending uit te voeren. Indien de klant optreedt als consument, gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen niet over voordat de goederen zijn overhandigd aan de klant of een persoon die gemachtigd is om ze in ontvangst te nemen. Desondanks gaat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van de verkochte goederen over op de klant, zelfs in het geval van consumenten, zodra de verkoper de goederen heeft geleverd aan de expediteur, de vervoerder of de persoon of organisatie die anderszins is aangewezen om de verzending uit te voeren, indien de klant de expediteur, de vervoerder of de persoon of organisatie die anderszins is aangewezen om de verzending uit te voeren, opdracht heeft gegeven en de verkoper deze persoon of organisatie niet eerder aan de klant heeft genoemd.

5.5De verkoper behoudt zich het recht voor om zich terug te trekken uit het contract in het geval van onjuiste of onjuiste eigenhandige levering. Dit is alleen van toepassing in het geval dat de verkoper niet verantwoordelijk is voor de niet-levering en de verkoper een specifieke dekkende transactie met de leverancier met de nodige zorgvuldigheid heeft afgesloten. De verkoper zal alle redelijke inspanningen leveren om de goederen te verkrijgen. In het geval dat de goederen niet of slechts gedeeltelijk beschikbaar zijn, wordt de klant onmiddellijk op de hoogte gebracht en wordt de tegenprestatie onmiddellijk terugbetaald.

5.6Als de verkoper de goederen aanbiedt om af te halen, kan de klant de bestelde goederen binnen de door de verkoper aangegeven kantooruren afhalen op het door de verkoper aangegeven adres. In dit geval worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

6) Eigendomsvoorbehoud

Als de verkoper vooruitbetaalt, behoudt hij zich de eigendom van de geleverde goederen voor totdat de verschuldigde koopprijs volledig is betaald.

7) Aansprakelijkheid voor gebreken (garantie)

7.1Voor zover in de volgende bepalingen niet anders is bepaald, zijn de bepalingen van de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken van toepassing. In afwijking hiervan geldt voor overeenkomsten voor de levering van goederen het volgende:

7.2Als de klant handelt als ondernemer,

  • heeft de verkoper de keuze van de wijze van nakoming achteraf;
  • bij nieuwe goederen bedraagt de verjaringstermijn voor gebreken een jaar vanaf de levering van de goederen;
  • de rechten en claims voor gebreken zijn uitgesloten voor gebruikte goederen;
  • de verjaringstermijn begint niet opnieuw wanneer in het kader van de aansprakelijkheid voor gebreken een vervangende levering wordt gedaan.

7.3De bovenstaande aansprakelijkheidsbeperkingen en verkorting van de verjaringstermijn gelden niet

  • voor schadeclaims en onkostenvergoedingen van de klant,
  • indien de verkoper het gebrek bedrieglijk heeft verzwegen,
  • voor goederen die zijn gebruikt voor een gebouw in overeenstemming met hun normale gebruik en het gebrek ervan hebben veroorzaakt,
  • voor een bestaande verplichting van de verkoper om updates te leveren voor digitale producten, in het geval van overeenkomsten voor de levering van goederen met digitale elementen.

7.4Bovendien blijven voor ondernemers de wettelijke verjaringstermijnen voor bestaande wettelijke regresrechten onaangetast.

7.5Als de klant handelt als handelaar in de zin van artikel 1 van het Duitse Wetboek van Koophandel (HGB), is hij onderworpen aan de commerciële verplichting tot inspectie en kennisgeving van gebreken in overeenstemming met artikel 377 HGB. Indien de klant de daarin geregelde meldingsplicht niet nakomt, gelden de goederen als goedgekeurd.

7.6Als de klant optreedt als consument, wordt hij verzocht bij de bezorger te klagen over geleverde goederen met duidelijke transportschade en de verkoper hierover te informeren. Als de klant dit nalaat, heeft dit geen invloed op zijn wettelijke of contractuele aanspraken op gebreken.

8) Inwisseling van kortingsbonnen

8.1Waardebonnen die gratis door de verkoper worden uitgegeven in het kader van promotiecampagnes met een bepaalde geldigheidsduur en die niet door de klant kunnen worden gekocht (hierna "waardebonnen" genoemd), kunnen alleen worden ingewisseld in de online shop van de verkoper en alleen tijdens de aangegeven periode.

8.2Individuele producten kunnen worden uitgesloten van de kortingsactie als een overeenkomstige beperking voortvloeit uit de inhoud van de kortingsbon.

8.3Promotionele vouchers kunnen alleen worden ingewisseld voordat het bestelproces is voltooid. Verrekening achteraf is niet mogelijk.

8.4Er kan slechts één kortingsbon per bestelling worden ingewisseld.

8.5De waarde van de goederen moet ten minste gelijk zijn aan het bedrag van de kortingsbon. Eventueel resterend tegoed wordt niet terugbetaald door de verkoper.

8.6Als de waarde van de kortingsbon niet voldoende is om de bestelling te dekken, kan een van de andere betaalmethoden die door de verkoper worden aangeboden worden gekozen om het verschil te vereffenen.

8.7Het tegoed van een kortingsbon wordt niet uitbetaald in contanten en is niet rentedragend.

8.8De tegoedbon wordt niet terugbetaald als de klant de goederen die geheel of gedeeltelijk met de tegoedbon zijn betaald, terugstuurt in het kader van zijn wettelijk herroepingsrecht.

8.9De waardebon is overdraagbaar. De verkoper kan de betaling met bevrijdende werking uitvoeren aan de respectieve houder die de kortingsbon inwisselt in de online shop van de verkoper. Dit geldt niet als de verkoper kennis of grove nalatigheid heeft van de onbevoegdheid, handelingsonbekwaamheid of vertegenwoordigingsonbevoegdheid van de desbetreffende houder.

9) Toepasselijk recht

Op alle rechtsbetrekkingen tussen de partijen is het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing, met uitsluiting van de wetten op de internationale koop van roerende goederen. In het geval van consumenten is deze rechtskeuze alleen van toepassing voor zover de bescherming die wordt geboden door dwingende bepalingen van het recht van het land waar de consument zijn gewone verblijfplaats heeft, niet wordt ingetrokken.

10) Plaats van jurisdictie

Als de klant handelt als handelaar, een rechtspersoon van het publieke recht of een speciaal fonds van het publieke recht met zijn statutaire zetel op het grondgebied van de Bondsrepubliek Duitsland, is de exclusieve plaats van jurisdictie voor alle geschillen die voortvloeien uit dit contract de statutaire zetel van de verkoper. Indien de klant gevestigd is buiten het grondgebied van de Bondsrepubliek Duitsland, is de vestigingsplaats van de verkoper de exclusieve bevoegde rechtbank voor alle geschillen die voortvloeien uit dit contract, indien het contract of de vorderingen die voortvloeien uit het contract kunnen worden toegeschreven aan de professionele of commerciële activiteit van de klant. In bovenstaande gevallen heeft de verkoper echter in ieder geval het recht om zich te wenden tot de rechtbank van de vestigingsplaats van de klant.

11) Gedragscode

12) Alternatieve geschillenbeslechting

12.1De EU-Commissie biedt een platform voor onlinegeschillenbeslechting op het internet via de volgende link: https://ec.europa.eu/consumenten/odr

Dit platform dient als contactpunt voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen die voortvloeien uit online aankoop- of dienstenovereenkomsten waarbij een consument betrokken is.

12.2De verkoper is niet verplicht of bereid om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten.

DOUCHEWAND EX416 / DX416
INLOOPDOUCHE EX101
10 JAAR GARANTIE - GARANTIEVOORWAARDEN

Bewaar alle documenten goed, want ze maken deel uit van uw aankoopcontract.

Als koper van douchewanden van de modellen EX416 / DX416 / EX101 voor persoonlijk gebruik krijgt u 10 jaar garantie op de materiaal- en oppervlaktekwaliteit, de functionele veiligheid en de professionele afwerking van dit product en zijn onderdelen.

Naam en adres van de garantsteller:
De garantsteller is Nextrend GmbH, Weiherstraße 1, 65439 Flörsheim a.M., Duitsland.

Verwijzing naar de wettelijke rechten van de consument:
De wettelijke rechten van de consument in geval van gebreken worden niet beperkt door deze garantie. Deze kunnen kosteloos worden uitgeoefend.

Garantievoorwaarden:

1.
De garantie geldt alleen voor nieuwe goederen. Tentoonstellingsproducten zijn uitgesloten van garantie, omdat ze door gebruik en demonstratie-effecten niet meer aan de nieuwstaat voldoen.

2.
De garantie dekt de materiaal- en oppervlaktekwaliteit, de functionele veiligheid en het vakmanschap van het product en zijn onderdelen. De garantie dekt het glas, de scharnieren, de muurprofielen en de beugels.

Ze dekt niet het onderhoud van de nieuwe staat.

3.
De garantie geldt uitsluitend ten gunste van de koper die de goederen heeft gekocht voor persoonlijk gebruik. Ze is niet overdraagbaar en strekt zich uit tot het territoriale toepassingsgebied van het recht dat van toepassing is op het moment van het sluiten van de koopovereenkomst. Een claim buiten dit geldigheidsgebied is uitgesloten.

4.
Deze garantie wordt naar goeddunken van de garantieverstrekker vervuld door reparatie of nalevering van de aangetaste onderdelen van het product. De garantie dekt niet de volledige leveringsomvang en omvat geen montage.

5.
De garantie is alleen geldig als het product op de juiste manier is getransporteerd en geïnstalleerd door een gespecialiseerd bedrijf. De hoge gebruikswaarde en functionele voordelen zijn alleen gegarandeerd als de douche en de bijbehorende wandprofielen nauwkeurig worden geïnstalleerd door gekwalificeerd personeel en worden aangepast aan de bouwkundige omstandigheden.

Schade van welke aard dan ook die te wijten is aan bedieningsfouten of wijzigingen aan de professionele installatieconditie of verbruiksmaterialen is uitgesloten van garantie.

Als er aanbevelingen van de fabrikant zijn voor het onderhoud van het product, is schade door het gebruik van producten van derden die niet door de fabrikant worden aanbevolen (bijv. impregneer- of onderhoudsproducten die niet door de fabrikant worden aanbevolen, niet-kleurecht textiel en materiaal) uitgesloten van de garantie.

6.
De garantie eindigt tien jaar na de datum van levering van het product aan de koper. De termijn wordt niet opgeschort of onderbroken door andere diensten - zoals het gebruik van wettelijke garantierechten.

Als de garantieverstrekker door een tussentijdse wijziging van het model van het product niet over een vervangend onderdeel beschikt, staat het de garantieverstrekker vrij om naar eigen goeddunken de garantieservice op een andere manier te verlenen, bijvoorbeeld door een functioneel vergelijkbaar onderdeel van een opvolgend model te leveren. Als dit voor de garantieverstrekker niet mogelijk of redelijk is, vervalt de garantieclaim van de koper zonder vervanging.

Registratie van de garantieclaim:

Garantieclaims moeten schriftelijk of in tekstvorm worden ingediend bij de garantiegever onder overlegging van de factuur, die geldt als garantiebewijs. De koper moet de omstandigheden beschrijven en bewijs leveren met zinvolle documenten en, indien nodig, foto's.

Na ontvangst van de verklaring moet de garantiegever binnen twee weken aan de koper verklaren of een garantieclaim wordt erkend. De garantiegever of een door de garantiegever gemachtigde derde moet de mogelijkheid hebben om het product op afspraak ter plaatse te inspecteren om de gegrondheid van de claim te controleren.

Niet gedekt door de garantie:

  • Normale en natuurlijke slijtage van het product
  • Slijtage van onderdelen zoals douchelippen, plinten
  • Schade opgelopen door de koper als gevolg van normale en natuurlijke slijtage
  • Onjuiste aanpassingen door onbevoegden
  • Ongebruikelijk, bijv. commercieel gebruik buiten het privé woongedeelte
  • Ongeoorloofde omgang met warmte, vocht, vloeistoffen en verzorgingsproducten
  • Opzettelijke vernieling, verduistering of onopzettelijke schade
  • Alle veranderingen veroorzaakt door middelen die zuur, oplosmiddelen of alcohol bevatten
  • Typische productkenmerken die geen materieel defect vormen
  • Aanvullende diensten die ontstaan in verband met het verhelpen van een materiaalfout, planning en installatie/montage.